* قرآن کریم
* نهج البلاغة (للصبحی صالح)
ابن بطریق، یحیى بن حسن. (1407ق). عمدة عیون صحاح الأخبار فی مناقب إمام الأبرار. قم: مؤسسة النشر الاسلامی.
ابن شعبه حرانی، حسن بن على. (1404ق). تحف العقول.( محقق و مصحح: علىاکبر غفارى. قم: جامعه مدرسین.
ابن عمر، مفضل. (بیتا). توحید المفضل (محقق و مصحح: کاظم مظفر). قم: نشر داوری.
ابن فارس، أحمد. (1404ق). معجم مقاییس اللغة (محقق و مصحح: ع. م. هارون). قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
اِل روزنهان، دیوید؛ سلیگمن، مارتین.ای.پی. (1380) . آسیبشناسی روانی (مترجم: یحیی سید محمدی). تهران: نشر ارسباران.
امین، نصرت بیگم. (1362). تفسیر مخزن العرفان در علوم قرآن. بیجا: بینا.
انجمن روانپزشکی امریکا. (2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی (DSM-5). (مترجم: فرزین رضاعی و دیگران. (1396)). تهران: نشر ارجمند.
بارلو، دیوید اچ؛ دیورند، وی.مارک و هافمن، استفان جی. (1395).آسیبشناسی روانی (مترجم: مهرداد فیروزبخت). تهران: نشر خدمات فرهنگی رسا.
باچر، جیمز؛ هولی، جی و مینکا، سوزان. (1395). آسیبشناسی روانی (مترجم: یحیی سید محمدی). تهران: نشر ارسباران.
برقى، احمد بن محمد بن خالد. (1371ق). المحاسن (محقق و مصحح: جلال الدین محدث). قم: دار الکتب الإسلامیة.
پسندیده، عباس. (1392). الگوی اسلامی شادکامی با رویکرد روانشناسی مثبتگرا. قم: مؤسسه علمی دارالحدیث.
تقدسینژاد، فخرالدین؛ صابری، مهدی؛ قدوسی، آرش و مقصودلو، صفا. (1381). مقایسه عوامل مؤثر در جرم زائی در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و بیماران مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی. نشریه پزشکی قانونی ایران، ش 28، صص 5-9.
تمیمى آمدى، عبد الواحد بن محمد. (1410ق). غرر الحکم و درر الکلم (محقق و مصحح: سید مهدى رجائى). قم: دار الکتاب الإسلامی .
جانبزرگی، مسعود. (1398) . درمان چند بعدی معنوی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
جزایری، محمدعلی. (1382). دروس اخلاق اسلامی. قم: مرکز مطالعات پژوهشهای فرهنگی حوزه علمیه.
جرجانی، علی بن محمد. (1306ق). التعریفات (چاپ اول). مصر: المطبعه الخیریه المنشأه بجمالیه.
جوادی آملی، عبدالله. (1384). حق و تکلیف در اسلام. قم: نشر اسراء.
جوهری، اسماعیل بن حماد. (1368). صحاح تاج اللغه و صحاح العربیه. تهران: انتشارات
امیری.
جیکامر، رونالد. (1396). آسیبشناسی روانی (مترجم: یحیی سید محمدی). تهران: نشر ارسباران.
حر عاملى، محمد بن حسن. (1409ق). وسائل الشیعة (محقق و مصحح: مؤسسة آلالبیت^، چاپ اول). قم مؤسسة آلالبیت^.
حسینی سرشت، محمدصادق. (1387). جستاری در مفهومشناسی زیغ در قرآن و سنت. مجله
اخلاق، ش 13و14، صص 97-146.
خمینی، روح الله. (1373) .
شرح چهل حدیث. قم: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی&.
دانش، تاج زمان. (1381). مجرم کیست، جرمشناسی چیست؟. تهران: نشر کیهان.
دیوانی، امیر؛ دهقانپور، علیرضا. (1390). معنا و هدف زندگی از دیدگاه صدرالدین شیرازی. پژوهشهای اخلاقی، ش 5، صص 19-42.
دیویسون، جرالد؛ نیل، جان؛ کرینگ، ان ام و جانسون، شری.ال. (1395). آسیبشناسی روانی (مترجم: مهدی دهستانی). تهران: نشر ویرایش.
راغب اصفهانى، حسین بن محمد. (1412ق) مفردات ألفاظ القرآن (محقق: صفوان عدنان داوودى). بیروت: دار الشامیة.
رهنمایی، معصومه سادات؛
موسوی، علی محمد و
جلالی، محمدرضا. (1393). پیشگیری و درمان اختلالات روانی بر اساس نظام روابط چهارسویه؛ و با نگرش به حدیث جنود عقل و جهل.
معرفت، ش 205، صص 57-68 .
سماواتی، پیروز؛ داستان، زهرا. (1392). مبتلایان به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، مجرم یا بیمار. مجله حقوق پزشکی، ش 24، صص 171-191.
سیاسی، علیاکبر. (1341). روانشناسی رفتار غیر عادی (مرضی). تهران: دهخدا.
شاملو، سعید. (1392). آسیبشناسی روانی. تهران: انتشارات رشد.
صدر الدین شیرازى، محمد بن ابراهیم. (1383ش). شرح أصول الکافی (صدرا) (محقق و مصحح: محمد خواجوى). تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگى.
صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم. (1419ق). الحکمه المتعالیه فی الاسفار الاربعه (الاسفار). بیروت: داراحیاء التراث العربی.
صدوق، ابن بابویه، محمد بن على. (1413ق). من لا یحضره الفقیه. (محقق و مصحح:
علىاکبر غفاری، چاپ دوم).، قم: دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
صدوق، ابن باویه، محمد بن علی. (1362). الخصال (محقق و مصحح: علیاکبر غفارى، چاپ اول). قم: جامعه مدرسین.
طباطبایى، سیدمحمدحسین. (1374). ترجمه تفسیر المیزان (مترجم: محمدباقر موسوى همدانی). قم: دفتر انتشارات اسلامى.
عباسی، مهدی، ناروئی نصرتی، رحیم، جان بزرگی، مسعود و قریشی، سیدکامران. (1397). مؤلفههای لذتبری سعادتنگر بر اساس منابع اسلامی: تدوین یک مدل مفهومی. پژوهشنامه سبک زندگی، 4(7)، صص 127-161.
عسکرى، حسن بن عبدالله. (1400ق). الفروق فی اللغة. بیروت: دار الآفاق الجدیدة.
فرامرز قراملکی، احد. (1382). پرده پندار: تحلیلی از غفلت در پرتو خطبه 174 نهج البلاغه. تهران: مرکز مطالعات و انتشارات آفتاب توسعه.
فری، مایکل. (1397). شناخت درمانگری گروهی (مترجم: مسعود جانبزرگی). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
قاسمی نژاد، محمدعلی؛ هاجلو، ناصر و انصارحسین، سروین. (1394). آزارگری و مبارزه با آن از دیدگاه دین اسلام و روانشناسی. روانشناسی و دین، ش 30، صص 19-36.
قرائتى، محسن. (1388). تفسیر نور. تهران: مرکز فرهنگى درسهایى از قرآن.
قدوسی، ابوالفضل؛ میردریکوندی، رحیم. (1392). بررسی مفهوم روانشناسی کبر در منابع اسلامی و مقایسه آن با خودشیفتگی. مجله معرفت، ش 192، صص 83-93 .
قمى، عباس. (1414ق). سفینة البحار. قم: نشر اسوه.
کاپلان، هارولد؛ سادوک، بنیامین. (1368). روانپزشکی (مترجم: نصرتالله پورافکاری). تبریز: نشر ذوقی.
کلینی، محمد بن یعقوب. (1407ق). الکافی (ط- الإسلامیة) (محققان و مصححان: علىاکبر غفارى و محمد آخوندى). تهران: دار الکتب الإسلامیة.
گنجی، مهدی. (1396).آسیبشناسی روانی. تهران: نشر ساوالان.
لطفی، مهدی. (1395). کاربرد حوزه معنایی در مطالعات قرآنی. مجله تحقیقات علوم قرآن و حدیث دانشگاه الزهرا÷، ش 3، صص 119-140.
لیثى واسطى، على بن محمد. (1376). عیون الحکم و المواعظ (للیثی) (محقق و مصحح: حسین حسنى بیرجندى، چاپ اول). قم: دار الحدیث.
مازندرانى، محمد صالح بن احمد. (1382ق). شرح الکافی- الأصول و الروضة (للمولى صالح المازندرانی) (محقق و مصحح: ابوالحسن شعرانى،چاپ اول). تهران: المکتبة الإسلامیة.
مجلسى، محمدباقر بن محمدتقى. (1403ق). بحارالأنوار (ط- بیروت) (محقق و مصحح: جمعى از محققان). بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
مختارعمر، احمد. (1386). معناشناسی (مترجم: سیدحسین شهیدی). مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
مصباح، مجتبی. (۱۳۹۱). نقش نیت در ارزش اخلاقی. فصلنامه تخصصی اخلاق وحیانی، ۱(۲)، صص ۸۱-۱۰۴.
مصطفوى، حسن. (1368).التحقیق فی کلمات القرآن الکریم. تهران: نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
مظاهری، حسین. (1395). دانش اخلاق اسلامی (مرجم: مجید هادیزاده،). شعبه اصفهان: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.
مکارم شیرازى، ناصر. (1371). تفسیر نمونه، قم: دار الکتب الإسلامیة .
مکارم شیرازی، ناصر. (1377) . اخلاق در قرآن. قم: مدرسه الامام علی بن ابیطالب×.
مکارم شیرازی، ناصر . (1382). برگزیده تفسیر نمونه (چاپ سیزدهم). تهران: دار الکتب الإسلامیة.
مکارم شیرازی، ناصر. (1390). پیام امام امیرالمومنین×. قم: دارالکتب الاسلامیه.
ملکیان، مصطفی. (1380). هرکس خودباید به زندگی خویش معنا ببخشد.
بازتاب اندیشه، ش23، صص 18-27.
موریاتی، آنتونی. (بیتا). روانشناسی ساتانیسم (شیطانپرستی) (مترجم: مهدی گنجی). تهران: نشر ساوالان.
مؤمنیراد، اکبر؛ علیآبادی، خدیجه؛ فردانش، هاجر و مزینی، ناصر. (1392) . تحلیل محتوای کیفی در آئین پژوهش: ماهیت، مراحل و اعتبار نتایج. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، ش14، صص 187-222 .
نراقی، محمدمهدی. (1379). جامع السعادات. قم : نشر اسماعیلیان.
نورى، حسین بن محمد تقى. (1408ق). مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل( محقق و مصحح: مؤسسة آلالبیت^. قم: مؤسسة آلالبیت^.
یوسفی، زهره؛ گل، علیرضا؛ آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا؛ سیدزاده، ایمان و ولیپور، محمد؛ (1400). بررسی رابطه بین طرحوارههای ناسازگار اولیه و اختلال شخصیت ضداجتماعی و مرزی با میانجیگری خصومت مرضی و عاطفه منفی. رویش روانشناسی، 10(4)، صص 123-132.
هاشمى رفسنجانى، اکبر. (1383). فرهنگ قرآن. قم: بوستان کتاب قم.
DeLisi, Matt, Drury, Alan J., Michael J. Elbert. (2019). The etiology of antisocial personality disorder: The differential roles of adverse childhood experiences and childhood psychopathology. comprehensive psychiatry, (92), pp. 1-6.
Glaser, B., & Strauss, A. (1967). The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research. Mill Valley, CA: Sociology Press.
Strauss, A; & Corbin, j. (1998). Basics of qualitative research:Techniques and Procedures for Developing Grounded theory (2nd Ed). Sage publications