*قرآن کریم
آذربایجانی، مسعود. (1391). سنجش مفاهیم اخلاقی. اخلاق وحیانی، ش2، صص 7-32.
اسلامی، سیدحسن. (1387). جنسیت و «اخلاق مراقبت». مطالعات راهبردی زنان، ش 42، صص 7-42.
اوجاقی، ناصرالدین. (1386). دین و تأثیر آن بر رفتار اخلاقی. معرفت، ش 113، صص 17-30.
ایمان، محمد تقی. (1388). مبانی پارادایمی روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم انسانی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ایمان، محمد تقی؛ کلاته ساداتی، احمد. (1392). روششناسی علوم انسانی نزد اندیشمندان مسلمان (مدلی روششناختی از علم اسلامی). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
خسروپناه، عبدالحسین؛ عاشوری، مهدی. (1394). روششناسی علوم اجتماعی. تهران: موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
دیبا، حسین؛ بوسلیکی، حسن و مرادی، حسین. (1398). نظریههای کلاسیک شناختی-تحولی در رشد اخلاقی. قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
رفیعیهنر، حمید. (1395). روانشناسی مهار خویشتن با نگرش اسلامی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی&.
رفیعیهنر، حمید؛ حسنآبادی، حمیدرضا. (1401). وضعیتشناسی روشی مقیاسهای روانشناسی اخلاق در ایران: مرور نظاممند. اخلاق وحیانی، ش 23، صص 95-143.
زرسازان، عاطفه. (1387). تعامل اسلام با نمودهای اخلاقی در جاهلیت. پژوهشهای قرآنی، ش53، صص 220-233.
سربخشی، محمد. (1401). وظیفهگرایی یا غایتگرایی و وجه مراعات ارزشهای اخلاقی توسط خداوند متعالی، دینپژوهی و کارآمدی، ش 3، صص 63-77.
شریفی، احمد حسین. (1394)، ویژگیهای موضوع علم اخلاق و دلالتهای روششناختی آن، اخلاق وحیانی، ش 8، صص 47-64.
طباطبایی، سیدمحمدحسین. (1390). اصول فلسفه و روش رئالیسم با مقدمه و پاورقی استاد مطهری. تهران: صدرا.
طوسى، محمد بن حسن. (1414ق). الأمالی (للطوسی). قم: دارالثقافه.
لطفی، مهدی. (1395). کاربرد نظریه حوزه معنایی در مطالعات قرآنی. تحقیقات علوم قرآن و حدیث، ش 31، صص 119-139.
مصباح یزدی، محمدتقی. (1384). نقد و بررسى مکاتب اخلاقى. تحقیق و نگارش احمد حسین شریفی، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی&.
مصباح یزدی، محمدتقی. (1388). اخلاق در قرآن (ج1، تحقیق و نگارش: محمدحسین اسکندری، چاپ دوم ). قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی&.
موسوی اصل، سیدمهدی؛ آذربایجانی، مسعود؛ علیزاده، مهدی؛ جهانگیرزاده، محمدرضا و تبیک، محمدتقی. (1395). روانشناسی اخلاق. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
نصیرالدین طوسی، محمدبن محمد. (1373). اوصاف الاشراف (چاپ سوم). تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
وحدتی شبیری، سید حسن. (1392). زیرساختهای اخلاق بندگی در اصول کافی. مشکوة، ش 121، صص 71-94.
Aguirre, G.C., Hyman, M.R. & Shanahan, K.J. (2015). Measuring Systems of Virtues Development. In: Sison, A. (ed.) Handbook of Virtue Ethics in Business and Management (pp. 723-747). Dordrecht: Springer.
Ahmed, J. U. (2010). Documentary research method: New dimensions. Indus Journal of Management & Social Sciences, 4(1), pp. 1-14.
Ames, M. C., Serafim, M. C., & Martins, F. F. (2022). Analysis of scales and measures of moral virtues: A systematic review. Revista de Administração Contemporânea, 26(06), e190379.
Bandura, A. (1999). Moral Disengagement in the Perpetration of Inhumanities. Personality and Social Psychology Review, 3(3), pp. 193 -209.
Bhattacherjee, A. (2012). Social science research: Principles, methods, and practices. Florida, US: University of South Florida.
Borsboom, D. & Molenaar, D. (2015). Psychometrics. In: James D. Wright (Ed.), International encyclopedia of the social & behavioral sciences, 2th, Vol. 18 (pp. 418-422), Amsterdam: Elsevier.
Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative research journal, 9(2), pp. 27-40.
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (Eds.). (1996). The Sage handbook of qualitative research. California: Sage.
Ellemers, N., Van Der Toorn, J., Paunov, Y., & Van Leeuwen, T. (2019). The psychology of morality: A review and analysis of empirical studies published from 1940 through 2017. Personality and Social Psychology Review, 23(4), pp. 332-366.
Feist, J., Feist, G. J., & Roberts, T. A. (2008). Theories of personality. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Fillmore, C. (1982). Frame Semantics. In: The Linguistic Society of Korea (Ed.). Linguistics in the Morning Calm: Selected Papers from SICOL-1981. (pp. 111-137). Hanshin Publishing Co.
Flanagan, O. (2009). Varieties of moral personality: Ethics and psychological realism. Massachusetts: Harvard University Press.
Groth-Marnat, G. (2012). Handbook of psychological assessment. New Jersey: John Wiley & Sons.
Haidt, Jonathan. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided By Politics and Religion. New York: Pantheon Books
Haldane, J. (2014). Can Virtue Be Measured?. In Conferencia presentada en el Jubilee Centre for Character and Values at Oriel College, el (Vol. 9). Birmingham.
Hofstede, G. (2001). Culture's consequences: International differences in work-related values (Vol. 5), New Jersey: Sage.
Howitt, D. (2019). Introduction to qualitative research methods in psychology: Putting theory into practice. UK: Pearson.
Inglehart, R. F. (2020). Cultural evolution: People’s motivations are changing, and reshaping the world. UK: Cambridge University Press.
Kotorova, E. (2024). Lexical field theory: Key concepts and contemporary approaches. Studia Neophilologica, pp. 1-16. Published online:
https://www.tandfonline.com/
Lapsley, D. K. (2018). Moral psychology. UK: Routledge.
Lee, E. (2023). An introduction to lexical semantics: a formal approach to word meaning and its composition. UK: Routledge.
Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (2003). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures (pp. xvii-495). US: American Psychological Association.
Miller, J. G., Matthew Wice, and Namrata Goyal. (2019). Culture and moral development. in David Matsumoto, and Hyisung C. Hwang (eds), The Handbook of Culture and Psychology, 2nd (pp. 292-317). New York: Oxford University Press.
Mokkink, L. B., Terwee, C. B., Patrick, Donald, L. Alonso, J., Stratford, Paul W., et al. (2010). "The COSMIN checklist for assessing the methodological quality of studies on measurement properties of health status measurement instruments: an international Delphi study", Qual Life Res. 19, pp. 539-549.
Nathawat, S. S. (2017). Measures of Positive Psychology: Development and Validation. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 43(2), 334-334.
Noble, H., & Heale, R. (2019). Triangulation in research, with examples. Evidence-based nursing, 22(3), pp. 67-68.
Park, N., & Peterson, C. (2006). Moral competence and character strengths among adolescents: The development and validation of the Values in Action Inventory of Strengths for Youth. Journal of adolescence, 29(6), pp. 891-909.
Sagiv, L., Roccas, S., & Oppenheim‐Weller, S. (2015). Values and well‐being, In: Joseph, S. (Ed.). Positive psychology in practice: Promoting human flourishing in work, health, education, and everyday life (pp. 103-120). New York: John Wiley & Sons.
Peterson, C., and Seligman, M. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification (Vol. 1). UK: Oxford university press.
Saklofske, Boyle, G., & Matthews, G. (Eds.). (2014). Measures of personality and social psychological constructs. London: Academic Press.
Tangney, J. P., Boone, A. L., & Baumeister, R. F. (2018). High self-control predicts good adjustment, less pathology, better grades, and interpersonal success, In: Roy Baumeister (Ed.), Self-regulation and self-control (pp. 173-212). UK: Routledge.
Trujols, J., Ballesteros, J., Solà, I., & Portella, M. J. (2015). Improving systematic reviews on psychometric properties of measurement instruments: A letter to the Editor commenting on Reilly et al.'s (2015) review of the psychometric literature on QIDS. Journal of psychiatric research, 62, pp. 136-137.
Vitell, S. J., Bing, M. N., Davison, H. K., & Ammeter, A. P. (2009). Religiosity and Moral Identity: The Mediating Role of Self-Control. Journal of Business Ethics , No, 88, pp. 613-601.